donderdag 26 maart 2015

Boefjes, koekjes en muziek

Ik ben een boefje. Sorry B ;)

Ik heb al ruim twee maanden niet meer geschreven, en nu mijn handen beginnen te jeuken merk ik weer hoe fijn dit is. Het is best wel een beetje druk geweest de afgelopen tijd, nu ik twee onderzoekscolleges volg waarvoor ik veel moest lezen en leren en laten. (sorry, er was een mogelijkheid tot aliteratie ;) )

Daarbij komt dat een van de onderwerpen waar ik me in verdiept heb de laatste tijd over 'levensverhalen' gaat: de manier waarop auteurs hun persoonlijkheid en identiteit naar voren brengen in een geschreven narratief.
Donders mooi natuurlijk, maar het doet wel twijfelen aan de manieren waarop ik begrip probeer te vinden voor mezelf. Bloggen is namelijk volgens deze definitie ook een vorm van zelf-schrijven, net als tweeten, liken, pinnen en al dat soort gedocumenteerde uitingen van zelf/persoonlijkheid.


Nu is het inmiddels bijna weer essayschrijftijd, wat natuurlijk inhoudt dat mijn wall vol komt te staan met quotes van 'hippe hotemetoten' en diepzinnige of oppervlakkige opmerkingen over de magie van het schrijven van een verhaal. Het houdt ook in dat ik moeite heb met een enkele taal spreken, want mijn hoofd wordt weer een grote warboel van Engels en Nederlands.

On a side note: Ik ging vandaag automatisch op Celtic Woman's Caledonia zomaar opeens uit het niets Fries om Utens zingen.

Het gebrek aan tijd voor feestjes vul ik op met soya-vanilleijs, speculoospasta en gesmolten pure chocolade. Omdat ik het idee heb dat de maatschappij van mij verwacht dat ik hier druk om ga doen: Het leven is te kort voor het tellen van calorieën, en ik sport ze er toch wel weer af.

Maar oprecht, damn. Het is een superfijne combinatie en perfect tijdens een oude aflevering van Leverage, want jummie+jummie is meer beter.

Pilates stond ook op een lager pitje de laatste tijd. Dit is waarom ik toch maar gezwicht ben en me heb aangemeld bij een fitnesscentrum, jawel. Ze maken een hip persoonlijk trainingsprogramma voor me en hopelijk is het daarmee makkelijker om niet te veel en niet te weinig te doen. Vrij dicht bij thuisthuis, maar ik moet er even voor fietsen, dus dan kom ik ook nog eens buiten ^-^

Binnenkort is het ook weer tijd voor het BadkamerKorenConcours, een gejureerde a capella korenwedstrijd die Bathroom Scenario organiseert. Zelf heb ik alleen in het begin meegewerkt aan de organisatie van dit evenement, maar gelukkig mag ik nog meedoen ^-^ Het is op 18 april, als je er graag bij wil zijn, geef een gil :) Googlen kan als het goed is ook, en er is een FB evenement voor gemaakt waar meer informatie te vinden is.

Nu ik dat onschandalig stukje onsubtiele promo kwijt ben: Er zitten idioot veel liedjes in mijn hoofd. Na het repetitieweekend zaten er weer 16 liedjes met tekst en al in, ik ben uit het niets gekke flarden lyrics aan het koppelen aan willekeurige woorden die ik in gesprekken opvang, het gaat nergens meer over. (Eigenlijk gaat het over heel veel dingen, maar u snapt 'em wel.)

Oh joepie, het is alweer tijd voor lunch! Ik doe mijn best om er niet weer twee maanden tussen te laten komen voor ik mijn trouwe lezerspubliek weer een update geef.

Ohja, ik was een mengsel van ayurveda vatawala en pickwick slaap lekker thee aan het drinken ;)

Liefs,
Hannah.

Edit: Ps, asoftmurmur.com
you're welcome. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten