zondag 19 oktober 2014

How Should a Person Be? deel 1

Heti, Sheila. How Should a Person Be? : a novel from life. New York: Henry Holt and Company, 2012.

Op dit soort momenten ben ik erg blij dat ik voor mijn opleiding heb moeten leren hoe ik titels moet noteren zodat iedereen precies kan vinden welk boek ik onder mijn neus heb. Normaal ga ik bij een boek na wat belangrijke mensen ervan vonden, hoe vaak het gequote is en hoe lang het al een standaardwerk is in de historiografie rond het onderwerp. Jawel.


Vandaag besloot ik jullie te geven wat de New York Times ervan vindt: "an odd, original, nearly unclassifiable book... unlike any other novel I can think of."

Er is natuurlijk nog een reden dat ik besloot te beginnen met dit boek. Het riep me. Toen ik de lijst aan het maken was stonden er kleine stukjes bij de titels, en dit boek sprak me direct aan. Waarom? Ik denk dat het de eerlijkheid was.

Tot zover (ik ben op bladzijde 40ish) heb ik al veel gelachen, maar er zijn ook pijnlijk herkenbare punten in wat ze schrijft. Het leest als een reeks aaneengesnoerde columns, waardoor het heel makkelijk is er in te vallen (en het weer weg te leggen)

Het leest in ieder geval een stuk fijner dan sommige artikelen die ik moet lezen voor de studie ;)

Letters en liefs,
Hannah

ps. Thee van de dag is groene thee met munt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten