maandag 20 oktober 2014

Thee en tekst - 1

Omdat ik altijd begin te lezen (en te schrijven) in de vijfde versnelling, leg ik hier maar eens even wat uit.


  1. Ik lees idioot veel. Meestal ook fictie, compleet ongerelateerd aan mijn studie en als het even kan ook als ik eigenlijk zou moeten studeren.
  2. Ik ben in staat tot het lezen van zoveel verhalen dat ik mijn eigen verhaal kwijt raak. Oh en dus ook de verhaallijnen van de boeken die ik lees. Ze verschillen meestal dan ook niet zoveel, na een tijdje gaan de verhalen wat door elkaar lopen.
  3. Meestal onthoud ik de gekste verhalen wél: zoals Spikkeltje van Annie M. G. Schmidt. Geen grapje. De meeste verhalen waarin een karakter zit die kont schopt, onthoud ik ook.
  4. Het herlezen van boeken is voor mij dus ook geen probleem: als ik geen zin heb om mijzelf in een boek te gooien, herlees ik er gewoon een: ik ken het einde al, dus het is minder spannend/eng, en ik kan stoppen waar ik wil (want ik weet al hoe het afloopt ;) )
  5. Soms ontstaan er ineens verhalen in mijn hoofd die er uit willen. Meestal schrijf ik dan wat steekwoorden in een documentje dat ik ergens in een mapje laat hangen tot ik de context ervan ben vergeten. Stiekem wil ik best graag verhalen gaan schrijven, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Daarbij heb je daar tijd voor nodig, en dat heb ik niet altijd even veel. 
  6. Mijn idee van verhalen gaan schrijven is dat je direct moet beginnen met het schrijven van een 400 pagina literair meesterwerk. 
  7. Maar nee hoor, ik vraag nooit teveel van mezelf.
  8. Oh, ik ben trouwens 22 en ik studeer Geschiedenis. Verder ben ik dit jaar bestuur bij mijn a capella studentenkoor Bathroom Scenario. Ik houd van zingen, lezen, schrijven, zwemmen, yoga, pilates, dansjes doen en muziek maken. Verder ben ik soms een ochtendmens (en lig ik zoals vandaag om 0800 in het zwembad, hij was eerder nog niet open) en soms een avondmens (en kom ik diep in de nacht pas thuis). Mijn leven gaat soms heel snel en soms is alles rustig.
  9. Op dit moment ben ik rooibos-kamillethee aan het drinken met kaneel, kardemom en gember. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten