woensdag 22 oktober 2014

Weerstand en Kamille

Hier links (nee wacht, de andere links) zie je een vertaal-tooltje. Als je even fijn wil lachen en mij voor knettergek uit wilt maken: lees dit in het Engels. Het is hilarisch.


Tentamens, tentamens. Soms snap ik niet hoe ik het volhoud als mijn brij een brein wordt van allerlei termen en begrippen en mensen en jaartallen en 'gedachtes' en 'ontdekkingen' en 'pioniers' die allemaal hippe dingen hebben gedaan.

Omdat men zich wel eens afvraagt hoe mijn hoofd er uit ziet aan deze kant van de schedel, een oefening in (hier gaan we weer.. inprovisatie, intrigerend, interesse, inbeelden.. bijna.. imagination. ja hoor. ik op zoek naar een woord dat begint met een i, is dat het Engelse woord. Zo komen we er nooit, brein.) verbeelding.

Oeh wauw, grote tekst is imponerend.

Ik raak nooit afgeleid.

Verbeelding dus. Ja. Ok. 80 bolletjes wol. 80 tinten (wit) in alle kleuren van de regenboog.

In een kamer met maar 1 deur. Geen ramen.

Enter: 15 kittens. Van die energieke die heel veel houden van spelen met wol. En in de knoop raken/maken van wol.

Resultaat: mijn brein.

Dus als jij je nou eens af vraagt hoe mijn hoofd werkt: ergens tussen 'niet' en 'op een interessante wijze' is waarschijnlijk je beste optie :P

Maar in ieder geval, als ik weer eens op een idioot idee kom: ik volg gewoon de draadjes? (A) Als ik bijvoorbeeld een geel draadje volg en dan op een kruising met een rood draadje kom, dan kan ik denken: goh, das eigenlijk best logisch.. toch? (zoals met de imagination en verbeelding, want ze behoren niet tot hetzelfde draadje (want beginnen met een andere letter, en zijn verschillende talen) maar kruisen elkaar wel)

Tot zover, het is nog niet eens licht aan deze kant van de wereld.

Letters en liefs,
Hannah

Ps. Ik ben maar begonnen met koffie vandaag. En sinaasappels. Maar er staat ook al een pot Yogi - Green Balance thee  op me te wachten, gelukkig. Voor de rest van de dag wordt het weer weerstandmix en kamille, want jammie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten