zaterdag 25 oktober 2014

Warrige wol

Vandaag ben ik gaan wandelen met een boel mensen van de PKN hier, vanuit het 'meer dan lopen alleen' initiatief.


Wat dat inhoudt? Een groep mensen (vandaag 28 man m/v) die gaan wandelen, elkaar leren kennen en verhalen delen. Vandaag ging de wandeling langs een bospaadje waar we een ree hebben gezien ^-^ Het beestje deed heel mooi dartel dartel, waarschijnlijk hadden we haar laten schrikken. De wereld was ook heel mooi goud, licht en donkergroen. Rijk donkerbruine bomen en takken, prachtig.

Ging voor mij ook over de tijd nemen om eens stil te staan (want ik ren alleen maar door het leven) bij alles wat ik in mijn leven heb (niet veel op het moment) en waar ik mezelf in verberg/verdrink. Also, ik houd wel van zoethout, alleen niet in mijn thee. Ik ben dol op zoethoutdropjes (sneker zoethoudertjes, goddelijk) of zoethoutstokjes (want was vroeger een van de weinige 'snoep' dingen die ik mocht hebben). Wacht, ik werd alweer afgeleid. 

Nou ja, ik weet in ieder geval niet hoe ik beter in moet storten dan met yoga en taylor swift, want dat doet het altijd wel. Ik was na het wandelen een beetje (nogal) rusteloos, wat ik gek vind want na 15km wandelen heb je toch wel zo'n beetje rust in je hoofd verdiend? toch? Ik heb netjes braaf mijn lichaam werk laten doen, zuurstof ingeademd en genoeg gegeten. Mijn hersenen zijn all over the place. Mijn nette bolletje wol is ontploft. Da is nie zo fijn.
Vooral niet onder het leren van een tentamen, waarvan de docent over de stof zegt: houd in gedachten dat dit over jou gaat. Stiekem wil ik heel graag dat mijn studie netjes wetenschappelijk is en wetenschappelijk houdt hier voor mij in: onpersoonlijk, niet hippie, bewijsvoering regeert, en dat soort dingen. Maar de wereld is niet simpel en het leven is niet zwart en wit.

En het nette zootje dat normaal mijn nogal kleurrijke bolletje-wol-brein is, is stuk. Dus wat doen we daaraan? We zetten een pot thee, gaan taylor swift luisteren tot we het zat zijn (want kom op, zo dramatisch is mijn leven nou ook weer niet) en dan is het weer tijd voor party muziekjes en studie. Yes. Oh en also, rookworst. Goddelijk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten