dinsdag 21 oktober 2014

Thee en Tekst - 3

Gelukkig zijn de tentamenzenuwen nu eventjes voorbij. Overmorgen heb ik de volgende, dus morgen komen ze waarschijnlijk weer terug, maar dat is van later zorg.

Dus nu even tijd voor een kopje thee. Rooibos met hibiscus oid. Beetje roze thee, niet mijn favoriet.

Ik vind het soms leuk om mensen te kijken. Zou er in hun hoofd hetzelfde gesprek gaande zijn als in de mijne? En zou daar dan ook dezelfde warboel heersen? Ik denk het niet, maar ja, dat soort dingen kun je niet weten. Toch denk ik daar wel eens over na, ik weet ook niet helemaal waarom. 

Toen ik klaar was met het superhippe MOES tentamen (er kwam een vraag langs waar ik bijna van ging dansen, zo blij was ik dat ik niet 5, maar 9 aspecten van de homo sovieticus kon benoemen) ging ik heel blij naar de bus huppelen. Ik vind het soms vreemd dat mensen je raar aankijken als je huppelt. Ik ben van mening dat men vaker moet huppelen. Je wordt er toch blij van? Ik wel, meestal. Maar ja, we moeten 'volwassen doen' en dat soort ongein. 
Betekent dat dan maar dat we saai moeten worden? Das toch niet leuk? Het is toch niet het idee dat we onszelf in een saai strak 'volwassen' keurslijf hijsen en over een jaar of 20 om ons heen kijken en denken: 'goh, ik weet niet wat het is, maar ik heb het gevoel dat ik mezelf ben kwijtgeraakt onderweg..'

En nou snap ik (okee nee, ik ben daar niet echt toe in staat, maar ik doe mijn best) dat er mensen zijn voor wie dat geen keurslijf is maar hoe hun hoofd werkt. Mijn hoofd huppelt en heeft rare uitspraken en zingt het liefst constant liedjes. Dat betekent ook niet dat ik niet serieus ergens mee bezig kan zijn, toch? (wacht, toch? Nou ga ik aan mezelf twijfelen :P )

Maar in ieder geval, ik begrijp dat structuur een gevoel van veiligheid en vrijheid kan geven. Zelf weet ik nog niet helemaal wat ik daar mee moet. Ik voel me eerder institutionalized in zo'n structuur. Ik functioneer er wel goed onder, daar niet van, maar ik heb toch het gevoel dat ik een stukje spontaniteit mis.

Dit klinkt alsof ik weer een van mijn legendarische zoektochten naar balans moet gaan ondernemen. Gelukkig heb ik een toepasselijk boekje op het moment ;)

Ik heb nog niet verder gelezen in het boekje, dat komt waarschijnlijk pas donderdag weer. Eerst maar even tentamen leren :)

Letters en liefs, 
Hannah

Ps. Ik weet echt nog niet wat ik vind van hibiscusbloemetjes in mijn thee. Maar het is blijkbaar goed voor de mens (verlaagt de bloeddruk ed) dus het zal wel goed zijn :) Qua smaak is het niet mijn favoriet, maar de rooibos maakt veel goed ^-^

Geen opmerkingen:

Een reactie posten